Sunday 6 January 2013

How to make Moss

W dzisiejszym tutorialu napiszę, jak zrobiłem mech na podstawkach dżunglowych.
Do zrobienia mchu użyłem zwykłej gąbki do mycia naczyń. 

In today's tutorial I show you how to make moss on the jungle bases. To make moss I use common dishwashing sponge.
1
Wyciąłem miękki kawałek (ten kolorowy) gąbki i pomalowałem na ciemno zielony kolor za pomocą farb akrylowych.

 First, I cut off  piece of sponge (coloured one) and paint it dark green. I use acrylic green and black paint.

2

3
Następnie pociąłem go na kawałki, które łatwiej będzie przyczepić na podstawki.

Now, I cut sponge into pices. It is easier to glue them to bases.

4

Pocięte kawałki gąbki przykleiłem do kamieni za pomocą kleju modelarskiego (cyjanoakrylowego) i zostawiłem na noc.

I glued pices of sponge with cyanoacrylate glue to the stones and I leave it to dry (for night).

5

Rano zabrałem się za odrywanie gąbki od podstawek. Użyłem do tego pincety widocznej po prawej stronie.

In the morning I start to rip off sponge from bases. To do this I use tweezers that you can see on the right side of picture below.

6

7

Po oderwaniu gąbki zacząłem ją malować. Najpierw mocno rozwodnioną warstwę dark angels green, następnie drybrush snot green i na koniec w centralnej części mchu drybrush goblin green.

When I finish I start painting moss. First, I use deluted dark angels green. Next, snot green drybrush in the end I use gently goblin green drybrush .

8

Done!


No comments:

Post a Comment